Mitt träningsliv.

Jag la till en ny kategori igår "go hard or go home" och det är alltså en träningskategori.
Och tänkte berätta bakgrunden till varför jag började träna sedan kommer det väl upp ett och annat träningsinlägg när jag känner för det.

Jag började på gym för ungefär ett år sedan och just vid den tidpunkten hände en del som delvis fick mig att ta tag i det. Jag hade pratat länge om att börja gymma men jag hade ingen ork till att ta tag i den innan men efter nyår sa jag och Sofia "nej nu jävlar, nu kör vi!"
Jag gjorde inget annat än att träna och plugga under dem första månaderna.
Och jag ångrar mig inte en sekund, för alla timmar jag lägger på gymmet är så värt det.
Nu har det även blivit någon slags hysteri i all sorters media om träning och sånt. Men min anledning till träningen är att orka med vardagslivet, bygga muskler och må bra. Sedan så har jag faktiskt blivit mer nöjd med min kropp och accepterat den för hur den ser ut mer än innan och vilken makt jag har över den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback