Det är dags att vara stolt.

Jag gillar mitt jobb, då jag har all tid i världen "att lösa världsproblemen" som man brukar säga. 
Mitt jobb är mestadels fysiskt vilket innebär att man har god tid att tänka, grunna och fundera på allting. 
Förr skulle det resulterat i en halvt deprimerad tjej som bara tänkte på allting dåligt, medan nu står jag och funderar på hur mycket jag utvecklats. Jag har äntligen börjat tro på att jag kan hantera saker som får mig att må dåligt, och jag hanterar det bra, äntligen

Jag känner att det är läge att vara stolt, för fan jag kan klara tuffa saker. 
Man borde rent allmänt vara mer stolt över sig själv, för det är så lätt att se allting man inte gjort istället för allt bra man faktiskt gjort. Ett bra exempel är när jag fick mitt betyg i svenska som i år blev B, istället för att bli jättenöjd med det då det är ett bra betyg, blev jag besviken på mig själv för jag inte fick A. Då ska vi tillägga att jag har någon form av dyslexi med, så svenska är inte det lättaste ämnen. Såhär i efterhand nu har jag insett att jag borde vara stolt för att jag vet hur mycket jag kämpade för det där betyget. 
 
Så vad det än gäller, sluta va blyga och lär er vara stolta. Det är vi alla värda. 


 
 
 

Kommentarer
JOSEFINE ANDERSSON säger:

Det där med att tro på sig själv, och tycka sig själv är bra, är ju då så otroligt viktigt. Inte minst för att det ska hända något. Faktiskt!

sv: Juste: olja vare ja! En olja ska jag köpa, nångång :D
Puss!

2013-07-16 | 16:16:00
Bloggadress: http://josefineandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback