STRESSEN ÖVER LIVET.

Ja nu är det dags för en lite seriösare text igen, och denna gång om stress.
För jag stressar någon otroligt mycket, och när jag får frågan om vad jag stressar över så finns det inget bra svar faktiskt.. för jag stressar över i stort sett allt.
Så som skolan - arbeten och få dem betyg som krävs. Just nu sommarjobb - få ett sommarjobb. ha vad som krävs för att ens få ett sommarjobb. Sådär fortsätter det, och kroppen tar otrolig stryk av detta.
Magen värker och skriker rakt ut: SLUTA STRESSA! 
Men om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt hur man slutar stressa, för det sitter i huvudet. 
För någon gång måste man acceptera att man gjort sitt bästa och man kan inte göra mer än så.
Jag jobbar på det här varje dag, och det är mycket lättare än vad det låter, för när man hör ordet stress så låter det inte så allvarligt. Men kroppen, både fysiskt och psykiskt mår dåligt av långvarig stress.
Från och med nu, ska jag göra mitt innersta för att sluta stressa, och jag tycker alla ni som också har problem med det, försök stressa ner, för det är inte bra i längden!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback