ME..

Jag brukar få skäll av mina friends att jag är lite väl opersonlig i min blogg ibland, haha 
Det är dags för att ändra på det, iallafall för ett inlägg. Sedan kan jag inte säga om det är första och även sista som blir såhär men det är märker vi. 
 
Jag är en sådan där människa som tänker och grubblar mycket, ibland för mycket. 
Som min pappa säger : " Dumma människor måste ha ett lättare liv, för dom vet inte bättre så dom är lyckliga. Det är värre för oss andra."
Nu menar jag inte att jag är smartast i världen men jag och alla dem andra människor som tänker för mycket, och vi tänker ibland på fel saker. Ibland är det trots allt bättre att leva ett liv då man inte tänker för mycket. 
Men genom att jag tänker så mycket så kom jag fram till vad jag förändrats på ett år. För ett år sedan vred jag mig i sorg och förtvivlan, medan idag är jag hur lycklig som helst. 
För när man blir sviken och förlorar sig själv för en stund så hinner man lära sig en läxa på vägen. 
Jag är glad att jag började gymma för ett år sedan, jag är glad över att efter den slingriga vägen jag tog 2012 så hittade jag en jättebra kille, jag är glad att jag utvecklats inombords. 
Den ilskan jag bar som en liten ryggsäck i ett par månader förra året släppte tillslut och jag kunde inse att man bör va stolt över det man åstakommit. Trots att det finns skitstövlar i denna värld så ska man inte bli en själv för det. 
Det dåliga förde med sig många bra saker, har jag insett sådär lagom i efterhand. 
För idag är jag så otroligt tacksam för det livet jag har. 
Och jag var nog inte den enda som läre sig en läxa i och med det där förra året, eller vad säger ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback