Den Negativa Inställningen Till Livet

Det finns människor till allt som man brukar säga. Det finns också människor med alla typer av beteenden och attityder. Just de ska detta inlägg handla om: den negativa attityden
För rent ut sagt; dra åt fanders vad trött jag är på den iställningen som folk släpar med sig som ett svart moln dag ut och dag in. För jag förstår inte hur man kan klaga på ALLT. Någonting måste vara bra i ens liv, för annars skulle man väl inte leva? Man klagar på hur man ser ut, hur andra ser ut, andras beteende, hur dåligt det är med tex, skolan, hur tråkigt allting är. Visst jag klagar, för det är mänskiligt. Vissa gör det mer än andra. 
Men någon gång får det vara nog, och nu har jag fått nog. Det är inte lustigt att man mår som en påse skit när man bara ser det negativa i livet. För det finns de människor som ser förbi allt de bra och hittar fel i sitt liv och andras liv och klagar på det. Så gott folk, SUMPA den dåliga attityden, för det är ni som förlorar på att vara så. 
 
Jag har under dom senaste månaderna hamnat i ett nytt kapitel i livet, inser hur viktigt det är att se det bra i det dåliga för annars går man under. Jag har känt mig som en påse skit hundratals gånger av många olika anledningar. Det finns vissa dagar då det fortfarande händer men det är för det hänt någonting som är psykiskt påfrestande, smått som stort. Det är också mänskligt att ha en dålig dag, det har alla. Men man kan inte ha en dåliga dag varje dag. För attityder smittar av sig, och jag ser hellre människor som är glada och ler än människor som jämt är som åskmoln och klagar. Se livet från den ljusa sidan, för den är så mycket vackrare härifrån, det lovar jag. 
Livet är underbart, och vi har alla hinder vi ska bekämpa men försök göra det med rätt inställning. 
För en positiv inställning till livet kan faktiskt vara avgörande vart man hamnar. 
Ta hand om er, tack och hej. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback