Det är viktigt att vara nöjd med sig själv.

Det är viktigt att vara nöjd med sig själv.

Jag undrar hur många gånger jag hört den meningen men ändå inte tagit efter den. 
Något så viktigt försvinner ut i tomma intet, och varför? 
Varför tränga bort någonting som är en bas för hela en själv. 
JAg vet att jag jämför mig med andra, till utseende, prestation osv, och det är inte bra. För istället för att se det bra jag har, så ser jag oftast vad andra har som inte jag har. 
Detta är en spark i röven till mig själv och till alla andra som glömmer bort att vara nöjda med sig själva. 
För glöm aldrig, vi är unika och underbara precis som vi är, och det är det som gör människor vackra.
Inte jämförelser, komplex och ångest. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback